Wednesday 22 June 2011

Nurich Lacto-lite



Apa tu NURICH LACTO-LITE yer??

*NURICH LACTO-LITE adalah yogurt kultur hidup & inulin menggabungkan kultur hidup dan inulin untuk menjamin kesihatan sistem penghadaman

*NURICH LACTO-LITE sinbiotik yang mengabungkan kedua-dua probiotik dan prebiotik justeri meningkatkan lagi keberkesanan probiotik.

*NURICH LACTO-LITE tidak menyebabkan kekejangan perut mahu pun cirit birit.



Tahukah anda bahawasanya dalam badan anda ada 20 kali ganda jumlah bakteria berbanding jumlah total sel-sel badan kita? Bahkan pada waktu tertentu anda mempunyai jumlah bakteria dalam badan yang lebih banyak daripada jumlah total semua penduduk di bumi ini.
Jadi selepas ini bila kita timbang berat badan sentiasa kita kena ingat bahawa 1 pound ( 1/2 kg ) sebenarnya bukanlah berat anda tetapi berat bakteri-bakteria yang menghuni usus kita. Fakta ini mungkin membuatkan kita rasa ngeri tetapi kebanyakan bakteria ini sangat penting untuk kesihatan kita.



Probiotik merupakan organisma yang menyumbang kepada kesihatan dan keseimbangan dalam saluran pencernaan. Probiotik juga biasanya merujuk kepada bakteria baik yang apabila kita memakannya ianya dapat mengekalkan kesihatan usus dan dan membantu dalam melawan penyakit. Usus yang sihat sepatutnya mengandungi sekurang-kurangnya 85% bakteria baik untuk mengelakkan kolonisasi mikroorganisme pembawa penyakit seperti E.Coli dan salmonella.

Kajian terbaru menunjukkan pentingnya untuk kita mengambil makanan tambahan yang mengandungi probiotik. Ini kerana bakteria baik di dalam usus kita banyak yang musnah disebabkan air berklorin dan berflorida, antibiotik dalam makanan, serta pil pencegah kehamilan. Antibiotik dalam makanan yang kita makan telah memusnahkan bakteria baik dalam usus


Antara fungsi penting probiotik ialah:

a) Mencegah daripada pertumbuhan bakteria yang jahat.
b) Meningkatkan proses penghadaman dan penyerapan vitamin.
c) Meningkatkan sistem pertahanan tubuh (immune system).
d) Membantu menghasilkan vitamin-vitamin yang diperlukan oleh tubuh.
e) Mencegah kanser usus

TAHUKAH ANDA PERANAN usus bukan sekadar sebagai tempat salur laluan makanan sebelum dikumuhkan, malah ia berperanan sebagai barisan pertahanan penting tubuh terhadap bakteria berbahaya. Kesihatan usus akan mempengaruhi penyerapan zat daripada makanan dan ini tentunya memberi kesan kepada kesihatan tubuh yang juga mempengaruhi kekuatan sistem ketahanan badan.

Menurut Penyelidik Kanan, Institut Penyelidikan Mikrobilogi Yakult, Dr. Takuya Takahashi, probiotik merupakan bakteria yang bertindak membantu mengekalkan kesihatan dan ia bukan saja membantu fungsi pencernaan serta mengurangkan kehadiran organisma berbahaya.





Secara umumnya, probiotik melekat pada dinding dan menghuni saluran gastrousus. Ia berperanan memperbaiki masalah usus seperti kembung, cirit-birit dan sembelit yang disebabkan mikroflora usus yang tidak seimbang dengan mengeluarkan anti infektif protein untuk melawan patogen. Kini satu produk terbaru dan terlaris NURICH LACTO-LITE ternyata mampu menyelesaikan segala permasalahan ini.



Hubungi saya dengan segera untuk maklumat lebih lanjut.
Facebook : Elly El
H/p : 017-3470400
E-mail : salju_pink@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...